Udostępnienie danych z rejestru mieszkańców oraz rejestru PESEL

Jednostka prowadząca

Wymagane dokumenty

1. Wniosek o udostępnienie danych.
2. Dowód osobisty.

Miejsce złożenia dokumentów

Urząd Gminy Lipno
ul. Mickiewicza 29
87 – 600 Lipno
Parter - pokój nr. 3

Telefon kontaktowy

54 288 62 15,

kom. 666 818 132

Opłaty

Opłatę za udostępnienie danych jednostkowych z rejestru mieszkańców oraz rejestru PESEL ustalono w wysokości 31,00 zł. Dowód dokonania opłaty dołącza się do wniosku. Wpłaty dokonuje się na konto: 67 1020 1462 0000 7202 0343 4107 bank PKO O/Lipno - Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 22 grudnia 2017r. w sprawie opłat za udostępnienie danych z rejestrów mieszkańców oraz rejestru PESEL (Dz. U. z 2017r., poz. 2482)

Termin i sposób załatwienia

Nie później niż w terminie 7 dni

Podstawa prawna

  • Ustawa z dnia 24 września 2010r. o ewidencji ludności (Dz.U. z 2022 r., poz. 1191 ze zm.).
  • Ustawa z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (Dz.U. z 2019 r., poz. 1781 – j.t.).
  • Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 22 grudnia 2017 r.w sprawie opłat za udostępnienie danych z rejestrów mieszkańców oraz rejestru PESEL (Dz. U. 2017 r., poz.2482)
  •  Ustawa o ochronie danych z dnia 10 maja 2018 r.(Dz.U.2019,poz.1781)
  • Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 22 grudnia 2017 roku w sprawie opłat za udostępnienie danych z rejestru mieszkańców oraz rejestru PESEL   (Dz. U.2017, poz.24782)

Tryb odwoławczy

Odwołanie od decyzji odmawiającej udostępnienia danych jednostkowych z rejestru mieszkańców wnosi się do Wojewody Kujawsko-Pomorskiego w terminie 14 dni od dnia jego doręczenia.

Inne informacje

Dane jednostkowe z rejestru mieszkańców oraz rejestru PESEL udostępnia się:

a) nieodpłatnie:
1.    organom administracji publicznej, sądom i prokuraturze;
2.    Policji, Straży Granicznej, Służbie Więziennej, Służbie Kontrwywiadu Wojskowego, Służbie Wywiadu Wojskowego, Służbie Celnej, Żandarmerii Wojskowej, Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego, Agencji Wywiadu, Biuru Ochrony Rządu, Centralnemu Biuru Antykorupcyjnemu, Szefowi Krajowego Centrum Informacji Kryminalnych, organom wyborczym i strażom gminnym (miejskim);
3.    komornikom sądowym – w zakresie niezbędnym do prowadzenia postępowania egzekucyjnego;
4.    organom kontroli skarbowej i wywiadowi skarbowemu,
5.    państwowym i samorządowym jednostkom organizacyjnym oraz innym podmiotom – w zakresie niezbędnym do realizacji zadań publicznych określonych w odrębnych przepisach,
6.    Polskiemu Czerwonemu Krzyżowi – w zakresie danych osób poszukiwanych;

b) odpłatnie:
7.    osobom i jednostkom organizacyjnym – jeżeli wykażą w tym interes prawny,
8.    jednostkom organizacyjnym – jeżeli po ich wykorzystaniu w celach badawczych, statystycznych, badania opinii publicznej lub rynku, dane te zostaną poddane takiej modyfikacji, która nie pozwoli na ustalenie tożsamości osób, których dane dotyczą,
9.    innym osobom i podmiotom – jeżeli uwiarygodnią one interes faktyczny
w otrzymaniu danych i za zgodą osób, których dane dotyczą.

Formularze i załączniki

Rejestr zmian

Data wytworzenia dokumentu: 15.05.2023
Dokument wytworzony przez: REFERAT ORGANIZACYJNY I SPRAW OBYWATELSKICH
Osoba odpowiedzialna za treść dokumentu: Anna Falkowska
Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 15 maja 2023 08:04
Dokument wprowadzony do BIP przez: Sylwester Jasiński
Ilość wyświetleń: 197
22 maja 2023 08:01 (Sylwester Jasiński) - Aktualizacja danych sprawy.
15 maja 2023 08:04 (Sylwester Jasiński) - Dodanie załącznika.
15 maja 2023 08:04 (Sylwester Jasiński) - Utworzenie sprawy.