Zameldowanie stałe i czasowe

Jednostka prowadząca

Wymagane dokumenty

1. Wniosek „Zgłoszenie pobytu stałego” lub "Zgłoszenie pobytu czasowego" (druk można pobrać w pokoju nr 3- parter)
2. Dowód osobisty lub paszport,
3. Potwierdzenie pobytu w lokalu, dokonane przez właściciela lub inny podmiot dysponujący tytułem prawnym do lokalu na formularzu zgłoszenia pobytu stałego lub formularzu zgłoszenia pobytu czasowego, oraz, do wglądu, dokument potwierdzający tytuł prawny do lokalu tego właściciela lub podmiotu. Dokumentem potwierdzającym tytuł prawny do lokalu może być w szczególności umowa cywilno-prawna, wypis z księgi wieczystej, decyzja administracyjna lub orzeczenie sądu.

Miejsce złożenia dokumentów

Urząd Gminy Lipno
ul. Mickiewicza 29
87 – 600 Lipno
Parter - pokój nr. 3

Telefon kontaktowy

54 288 62 15,

kom. 666 818 132

Opłaty

Nie podlega opłacie

Termin i sposób załatwienia

Niezwłocznie

Podstawa prawna

  •  Ustawa z dnia 24 września 2010r. o ewidencji ludności (Dz.U. z 2022 r., poz. 1191 ze zm.)
  • Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 21 maja 2020r.  w sprawie określenia wzorów i sposobu wypełniania formularzy   stosowanych przy wykonywaniu obowiązku meldunkowego (Dz.U. z 2020r., poz. 930).

Tryb odwoławczy

Nie przysługuje

Inne informacje

1. Obywatel polski przebywający na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej jest obowiązany zameldować się w miejscu pobytu stałego lub czasowego najpóźniej w 30 dniu, licząc od dnia przybycia do tego miejsca. Równocześnie można mieć jedno miejsce pobytu stałego i jedno miejsce pobytu czasowego.
2. Obywatel polski dokonuje zameldowania się na pobyt stały lub czasowy:
a) w formie pisemnej na formularzu w organie gminy właściwym ze względu na położenie nieruchomości, w której zamieszkuje, albo
b) w formie dokumentu elektronicznego na formularzu umożliwiającym wprowadzenie danych do systemu teleinformatycznego organu gminy, pod warunkiem otrzymania przez osobę urzędowego poświadczenia odbioru.
3. Przy zameldowaniu na pobyt czasowy należy wskazać deklarowany okres pobytu w tym miejscu.
4. Za osobę nieposiadającą zdolności do czynności prawnych lub posiadającą ograniczoną zdolność do czynności prawnych obowiązek meldunkowy wykonuje jej przedstawiciel ustawowy, opiekun prawny lub inna osoba sprawująca nad nią faktyczną opiekę w miejscu ich wspólnego pobytu.
5. Obowiązku meldunkowego można dopełnić przez pełnomocnika, legitymującego się pełnomocnictwem, po okazaniu przez pełnomocnika do wglądu jego dowodu osobistego lub paszportu.

Formularze i załączniki

Rejestr zmian

Data wytworzenia dokumentu: 15.05.2023
Dokument wytworzony przez: REFERAT ORGANIZACYJNY I SPRAW OBYWATELSKICH
Osoba odpowiedzialna za treść dokumentu: Anna Falkowska
Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 15 maja 2023 08:22
Dokument wprowadzony do BIP przez: Sylwester Jasiński
Ilość wyświetleń: 295
22 maja 2023 08:04 (Sylwester Jasiński) - Aktualizacja danych sprawy.
15 maja 2023 08:23 (Sylwester Jasiński) - Dodanie załącznika.
15 maja 2023 08:23 (Sylwester Jasiński) - Dodanie załącznika.