Wydanie decyzji o warunkach zabudowy

Jednostka prowadząca

Wymagane dokumenty

Pełnomocnictwo do reprezentowania wnioskodawcy (opłacone zgodnie z ustawą z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2023 r. poz. 2111)) – jeżeli wnioskodawca działa przez pełnomocnika

·         Potwierdzenie uiszczenia opłaty skarbowej – jeżeli obowiązek uiszczenia takiej opłaty wynika z ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej

Mapa zasadnicza lub, w przypadku jej braku, mapa ewidencyjna w postaci:

·         Określenie granic terenu objętego wnioskiem, pokazanych na kopii mapy będącej załącznikiem, jeśli teren inwestycji stanowi część działki ewidencyjnej lub działek ewidencyjnych, wraz z podaniem wymiarów

·         Określenie planowanego sposobu zagospodarowania terenu wraz z oznaczeniem frontu terenu oraz charakterystyki zabudowy i zagospodarowania terenu, w tym przeznaczenia i gabarytów projektowanych obiektów budowlanych oraz powierzchni terenu podlegającej przekształceniu, przedstawione w formie graficznej

Kopia decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach, o której mowa w art. 71 ust. 1 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2023 r. poz. 1094, z późn. zm.)

Dokumenty potwierdzające zapewnienie dostępu inwestycji do infrastruktury technicznej, w tym w zakresie dostaw energii i w zakresie dostaw wody oraz odbioru ścieków bytowych – jeżeli istniejące uzbrojenie terenu nie jest wystarczające dla zamierzenia inwestycyjnego

Obszar wystąpienia potencjalnych skutków poważnych awarii przemysłowych, przedstawiony w czytelnej technice graficznej – jeżeli wychodzą one poza teren inwestycji lub odrębne opracowanie analityczno-ocenne dotyczące możliwości oraz warunków realizacji inwestycji – zakładu o zwiększonym lub dużym ryzyku wystąpienia poważnej awarii przemysłowej

Dokumenty wynikające z ustawy z dnia 20 lipca 2017 r. – Prawo wodne (Dz. U. z 2023 r. poz. 1478, z późn. zm.) – jeżeli inwestycja znajduje się na obszarze szczególnego zagrożenia powodzią.

Inne (w tym np. licencja mapy, dokumenty, które pozwolą na ocenę spełnienia warunku dostępu do drogi publicznej):

Miejsce złożenia dokumentów

Urząd Gminy Lipno
ul. A. Mickiewicza 29
87-600 Lipno


II piętro, pokój nr 25

 

Telefon kontaktowy

54-288-62-20

Opłaty

Opłata skarbowa w wysokości 598,00 zł (zwolnienie od opłaty dotyczy jedynie przypadku jeżeli wydanie decyzji następuje na wniosek właściciela lub użytkownika wieczystego terenu wskazanego we wniosku)

Opłata skarbowa w wysokości 17 zł za złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury albo jego odpisu, wypisu lub kopii.

Termin i sposób załatwienia

W ciągu miesiąca (w sprawach skomplikowanych dwa miesiące). Do ustawowego terminu nie wlicza się terminów przewidzianych w przepisach na uzyskanie uzgodnień, opinii, czy też okresów zawieszenia postępowania.

Podstawa prawna

  • Ustawa z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 503 t.j ).
  • Ustawa z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 344 t.j ).
  • Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 775 t.j ).
  • Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 2142 z późn. zm.).

Tryb odwoławczy

Odwołanie wnosi się za pośrednictwem Wójta Gminy Lipno do Samorządowego Kolegium Odwoławczego we Włocławku, w terminie 14 dni od dnia doręczenia stronie decyzja

Inne informacje

Zakończenie postępowania następuje poprzez wydanie decyzji.

Decyzja zostanie wysłana do wszystkich stron postępowania. Decyzja odmowna może być wydana tylko w przypadku niezgodności wniosku (a więc zamierzenia inwestycyjnego) z przepisami prawa. Pozytywna decyzja WZ zawiera wyniki analizy architektoniczno-urbanistycznej oraz załącznik graficzny w postaci mapy z oznaczeniem terenu. Od wydanej decyzji przysługuje odwołanie do samorządowego kolegium odwoławczego w terminie 14 dni od odbioru decyzji. Jeśli nie wpłynie odwołanie, decyzja stanie się ostateczna (wykonalna) po upływie 14 dni od jej odbioru przez wszystkie strony.

Formularze i załączniki

Rejestr zmian

Data wytworzenia dokumentu: 17.05.2023
Dokument wytworzony przez: REFERAT GOSPODARKI KOMUNALNEJ MIESZKANIOWEJ I ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH
Osoba odpowiedzialna za treść dokumentu: Bartosz Blachowski
Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 17 maja 2023 09:32
Dokument wprowadzony do BIP przez: Sylwester Jasiński
Ilość wyświetleń: 1980
05 listopada 2025 09:31 (Rafał Branecki) - Aktualizacja danych sprawy.
17 maja 2024 10:04 (Sylwester Jasiński) - Dodanie załącznika.
17 maja 2024 10:04 (Sylwester Jasiński) - Usunięcie załącznika.