Wypłata ekwiwalentu pieniężnego dla strażaków ratowników OSP

Jednostka prowadząca

Wymagane dokumenty

  1. Wniosek zbiorczy w sprawie wypłaty ekwiwalentu pieniężnego
  2. Wniosek indywidualny o wypłacenie ekwiwalentu pieniężnego
  3. Zaświadczenie z KP PSP potwierdzające udział strażaków ratowników w działaniach.

Miejsce złożenia dokumentów

Urząd Gminy Lipno,

ul. Mickiewicza 29,

87-600 Lipno,

 

Pokój nr 28 

W godzinach pracy urzędu.

 

Telefon kontaktowy

54 288 62 06

Opłaty

Wniosek zbiorczy w sprawie wypłaty ekwiwalentu pieniężnego wraz z załącznikami nie podlegają opłacie skarbowej.

Termin i sposób załatwienia

  • Wniosek zbiorczy składa się nie rzadziej, niż raz na kwartał, do 15 dni po zakończeniu danego kwartału.
  • Ekwiwalent pieniężny wypłacany jest kwartalnie z budżetu Gminy Lipno na wskazane konto bankowe w terminie do końca miesiąca następującego po kwartale za który należy się ekwiwalent.

Podstawa prawna

  1. Ustawa  z dnia 17 grudnia 2021 r. o ochotniczych strażach pożarnych
  2. Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego
  3. Ustawa z dnia 6 czerwca 1997 r. Kodeks karny

Tryb odwoławczy

W przypadku stwierdzenia braków wniosku lub w razie konieczności złożenia wyjaśnień, pracownik powiadamia o tym fakcie Prezesa lub Naczelnika Ochotniczych Straży Pożarnych wyznaczając 14 dni termin do ich usunięcia. W przypadku nie usunięcia braków lub nie złożenia wyjaśnień w terminie, wniosek pozostaje bez rozpatrzenia.

Inne informacje

Podstawą wypłaty strażakom ratownikom Ochotniczych Straży Pożarnych ekwiwalentu pieniężnego za udział w działaniu ratowniczym, akcji ratowniczej, szkoleniu lub ćwiczeniu jest złożenie przez Naczelnika lub Prezesa Ochotniczej Staży Pożarnej w Urzędzie Gminy Lipno zbiorczego wniosku,

W przypadku następujących bezpośrednio po sobie działaniach ratowniczych lub akcjach ratowniczych, wniosek, o którym mowa w ust. 1 obejmuje łącznie te działania i akcje, w tym łączny czas udziału w tych działaniach i akcjach.

Do wniosku zbiorczego Naczelnik lub Prezes Ochotniczych Straży Pożarnych obligatoryjnie dołącza:

  1. indywidualne wnioski strażaków ratowników danej jednostki Ochotniczych Straży Pożarnych o wypłacenie ekwiwalentu, sporządzone wg załącznika nr 2 do niniejszego zarządzenia;
  2. zaświadczenie wystawiane przez KPPSP, potwierdzające udział strażaków ratowników – członków danej jednostki Ochotniczych Straży Pożarnych w działaniach i akcjach.

W przypadku wnioskowania o wypłatę ekwiwalentu za udział w szkoleniu, wnioskodawca zobowiązany jest dołączyć zaświadczenie o udziale w szkoleniu, wystawione przez podmiot organizujący szkolenie, ze wskazaniem godzin udziału oraz godzin ewentualnych nieobecności.

W przypadku stwierdzenia braków wniosku lub w razie konieczności złożenia wyjaśnień, pracownik powiadamia o tym fakcie Prezesa lub Naczelnika Ochotniczych Straży Pożarnych wyznaczając 14 dni termin do ich usunięcia. W przypadku nie usunięcia braków lub nie złożenia wyjaśnień w terminie, wniosek pozostaje bez rozpatrzenia.

Formularze i załączniki

Rejestr zmian

Data wytworzenia dokumentu: 17.05.2023
Dokument wytworzony przez: REFERAT GOSPODARKI KOMUNALNEJ MIESZKANIOWEJ I ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH
Osoba odpowiedzialna za treść dokumentu: Dominika Skoneczna
Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 17 maja 2023 09:52
Dokument wprowadzony do BIP przez: Sylwester Jasiński
Ilość wyświetleń: 1474
17 maja 2023 09:54 (Sylwester Jasiński) - Dodanie załącznika.
17 maja 2023 09:54 (Sylwester Jasiński) - Dodanie załącznika.
17 maja 2023 09:52 (Sylwester Jasiński) - Utworzenie sprawy.