Ogłoszenia o naborze

Stanowisko ds. dróg gminnych

WÓJT GMINY LIPNO

OGŁASZA NABÓR NA WOLNE STANOWISKO URZĘDNICZE

W URZĘDZIE GMINY LIPNO

UL. MICKIEWICZA 29, 87-600 LIPNO

  

Referat Obsługi Rolnictwa, Gospodarki Gruntami i Ochrony Środowiska

(nazwa komórki organizacyjnej)

 

Stanowisko ds. zarządzania drogami gminnymi
(nazwa stanowiska pracy)

 

w pełnym wymiarze czasu pracy
liczba kandydatów do wyłonienia: 1 osoba
 

Wynagrodzenie: 5500-6500 plus dodatek stażowy

1.       Wymagania niezbędne (konieczne):

1)      obywatelstwo polskie;

2)      pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzysta z pełni praw publicznych;

3)      nieskazanie prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe;

4)      wykształcenie wyższe techniczne lub administracyjne;

5)      posiada co najmniej roczny staż pracy w samorządowych jednostkach organizacyjnych sektora finansów publicznych lub samorządowych zakładach budżetowych albo spółkach prawa handlowego z udziałem jednostek samorządu terytorialnego;

6)      prawo jazdy kat. B, możliwość używania samochodu prywatnego do celów służbowych (ryczałt paliwowy);

7)      cieszy się nieposzlakowaną opinią;

8)      wysoka kultura osobista;

9)      stan zdrowia pozwalający na wykonywanie czynności objętych zakresem zadań.

 

2. Wymagania dodatkowe (pożądane/fakultatywne):

1)      preferowane wykształcenie:

-        wyższe o specjalności: budownictwo drogowe, budownictwo ogólne, inżynieria drogowa (w zakresie budowy dróg), geodezja lub

-        średnie techniczne w zakresie inżynierii drogowej (budowy dróg), budownictwa drogowego lub geodezji;

2)      preferowane doświadczenie zawodowe na podobnym stanowisku;

3)      znajomość przepisów w zakresie ustaw: o drogach publicznych, o transporcie drogowym, o ruchu drogowym, Prawa budowlanego, o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym, Prawo geodezyjne i kartograficzne, Kodeksu postępowania administracyjnego, prawa zamówień publicznych, o samorządzie gminnym, pracownikach samorządowych;

4)      umiejętność czytania i analizowania dokumentacji technicznej oraz kosztorysów;

5)      umiejętność posługiwania się mapami geodezyjnymi;

6)      bardzo dobra znajomość obsługi komputera: pakietu Microsoft Office, w tym Excel, Word;

7)      umiejętność interpretacji i stosowania odpowiednich aktów normatywnych oraz przepisów prawa z zakresu wykonywanych zadań;

8)      wskazane doświadczenie zawodowe przy wykonywaniu podobnych czynności w administracji, w tym na pokrewnych stanowiskach;

9)      dokładność, sumienność, komunikatywność, umiejętność pracy w zespole, samodzielność, zdolność analitycznego myślenia;

10)   znajomość terenu Gminy Lipno;

11)   dyspozycyjność.

 

3.       Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:

1)      prowadzenie spraw związanych z zarządzaniem drogami gminnymi, mostami oraz przepustami;

2)      organizowanie prac związanych z projektowaniem przebiegu dróg, budową, remontami i bieżącym utrzymaniem dróg gminnych, placów i parkingów;

3)      pełnienie nadzoru nad utrzymaniem w odpowiednim stanie technicznym i oznakowaniem: dróg i mostów, ulic i chodników, placów i parkingów oraz organizacją ruchu drogowego;

4)      organizacja i nadzór nad zimowym utrzymaniem dróg;

5)      współpraca z Referatem Gospodarki Komunalnej, Mieszkaniowej i Zamówień Publicznych w sprawach związanych z realizowanymi inwestycjami drogowymi;

6)      przygotowywanie dokumentów i udział w postępowaniach o udzielenie zamówienia publicznego w ramach prowadzonych spraw,

7)      prowadzenie ewidencji dróg gminnych oraz obiektów mostowych;

8)      prowadzenie spraw związanych z budową, utrzymaniem i rozliczaniem oświetlenia ulic i placów;

9)      przygotowywanie projektów rozstrzygnięć, wniosków i stanowisk organów Gminy, dotyczących zaliczenia dróg i ulic do poszczególnych kategorii;

10)   koordynacja współpracy z innymi zarządcami dróg publicznych;

11)   opracowanie decyzji lokalizacyjnych na umieszczanie w pasie drogowym obcych urządzeń technicznych nie związanych z drogą;

12)   wydawanie zezwoleń na zajęcie pasa drogowego wraz z naliczeniem opłat;

13)   wydawanie zezwoleń i wnioskowanie na umieszczenie w pasie drogowym obcych urządzeń technicznych łącznie z opłatami;

14)   współpraca ze służbami porządkowymi w zakresie organizacji i bezpieczeństwa ruchu drogowego;

15)   wydawanie oświadczeń o dostępie do drogi publicznej;

16)   wydawanie zezwoleń na lokalizację zjazdów;

17)   dokonywanie objazdów dróg;

18)   nadzór nad wykonywaniem przeglądów okresowych dróg i obiektów drogowych;

19)   obsługa aplikacji drogowej, wykorzystywanej przez Gminę;

20)   prowadzenie spraw związanych z organizacją transportu zbiorowego, w tym:

a)      badanie i analiza potrzeb związanych z organizacją transportu zbiorowego;

b)      określanie przystanków komunikacyjnych należących do Gminy oraz warunków i zasad z nich korzystania;

c)      analizowanie wpływających wniosków, przygotowywanie umów z przewoźnikami na korzystanie z przystanków, których właścicielem lub zarządzającym jest Gmina;

d)      rozliczanie przewoźników korzystających z przystanków komunikacji publicznej;

e)      utrzymanie, remont i nadzór na przystankami komunikacyjnymi na terenie Gminy;

f)       prowadzenie spraw związanych ze zgłoszeniem zamiaru wykonywania przewozu osób w zakresie publicznego transportu zbiorowego niebędący przewozem o charakterze użyteczności publicznej; 

g)      analizowanie wpływających wniosków o zmiany w rozkładach jazdy oraz zmian przebiegu linii komunikacyjnych.

21)   współudział w opracowywaniu planów finansowo-rzeczowych w ramach prowadzonych spraw;

22)   weryfikacja dokumentów finansowych pod względem merytorycznym i rachunkowym w ramach wykonywanych zadań;

23)   w zakresie utrzymania czystości i porządku organizowanie usuwania z dróg gminnych padłej zwierzyny i jej trwałe unieszkodliwianie;

24)   prowadzenie koniecznej sprawozdawczości zgodnej z zakresem obowiązków;

25)   kompletowanie i archiwizowanie dokumentacji technicznej dróg gminnych.

 

4. Warunki pracy na stanowisku:

1)      umowa o pracę na czas określony, z możliwością zawarcia umowy o pracę na czas nieokreślony;

2)      miejsce pracy – praca wykonywana będzie w Urzędzie Gminy Lipno, ul. Mickiewicza 29, często praca w terenie poza siedzibą Urzędu Gminy, biuro na II piętrze (obiekt Urzędu nie jest dostosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych poruszających się na wózkach inwalidzkich).

W perspektywie 2 miesięcy planowana jest zmiana miejsca pracy (siedziby Referatu). Miejscem docelowym będzie budynek użyteczności publicznej w Złotopolu. Biuro na I piętrze (obiekt jest dostosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych poruszających się na wózkach inwalidzkich – wyposażony w windę);

3)      wymiar czasu pracy – praca w pełnym wymiarze czasu pracy (40-godzinny tygodniowy wymiar czasu pracy), od poniedziałku do piątku (może wystąpić konieczność nadgodzin);

4)      praca w pokoju wieloosobowym;

5)      stanowisko pracy – praca ma charakter biurowy, wymaga częstego kontaktu z klientami oraz z różnego rodzaju powiązanymi instytucjami, z wykorzystaniem sprzętu komputerowego powyżej 4 godzin dziennie (praca przy monitorze ekranowym);

6)      brak uciążliwych i szkodliwych warunków pracy.

 

5. Wymagane dokumenty:

1)       własnoręcznie podpisany list motywacyjny;

2)       własnoręcznie podpisany życiorys;

3)       wypełniony i własnoręcznie podpisany kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się
o zatrudnienie wraz z numerem telefonu;

4)       kopie świadectw pracy lub oświadczenie w przypadku kontynuacji zatrudnienia potwierdzające wymagany staż pracy;

5)       kopia dokumentu potwierdzającego wykształcenie;

6)       kserokopie dokumentów, zaświadczeń potwierdzających dodatkowe kwalifikacje (o ukończonych studiach podyplomowych, kursach, szkoleniach, uprawnieniach);

7)       własnoręcznie podpisane oświadczenia o:

a)       posiadaniu obywatelstwa polskiego;

b)      pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystaniu z pełni z praw publicznych;

c)       nieposzlakowanej opinii;

d)      niekaralności prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe;

e)      wyrażeniu zgody na przetwarzanie przez Urząd Gminy Lipno, ul. Mickiewicza 29, 87-600 Lipno danych osobowych, do celów rekrutacji, stosownie do art. 6 ust.1 lit. a Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. (Dz. Urz. UE L 2018.127.2) w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych);

8)       kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność, jeżeli kandydat zamierza skorzystać z uprawnienia, o którym mowa w art.13a ust. 2 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (Dz. U. z 2024 r. poz. 1135);

 

6. Miejsce i termin złożenia dokumentów:

Dokumenty aplikacyjne przyjmowane są wyłącznie w formie pisemnej, należy je składać osobiście w siedzibie Urzędu Gminy Lipno, ul. Mickiewicza 29, pokój nr 17 lub przesłać pocztą (decyduje data wpływu do Urzędu) na adres: Urząd Gminy Lipno, ul. Mickiewicza 29, 87-600 Lipno. Oferty zapakowane w zaklejonej kopercie powinny zostać opatrzone dopiskiem: „Dotyczy naboru na stanowisko ds. zarządzania drogami gminnymi i dostarczone w terminie do dnia 25 września 2025 roku, do godz. 15:15. Aplikacje, które wpłyną do urzędu po wyżej określonym terminie lub niekompletne nie będą rozpatrywane.

 

7.       Etapy naboru.

I etap – wstępna selekcja kandydatów – weryfikacja spełnienia przez kandydatki/kandydatów wymagań formalnych dokonana zostanie na podstawie dokumentów wymienionych w części „wymagane dokumenty”. W związku z tym podkreślamy, że kompletne aplikacje to takie, które zawierają wszystkie wymagane dokumenty i własnoręcznie podpisane oświadczenia. Dokumenty aplikacyjne, które zostaną złożone w innej formie niż zamknięta koperta albo wpłyną po wyżej określonym terminie nie będą rozpatrywane.
W przypadku przesłania dokumentów pocztą decyduje data wpływu do urzędu. 

II etap – selekcja końcowa kandydatów: test i rozmowa kwalifikacyjna. Przy czym, dopuszcza się możliwość odstąpienia od przeprowadzania testu wiedzy w przypadku małej liczby kandydatów.

Kandydaci, którzy przejdą I etap zostaną powiadomieni telefonicznie o terminie dalszego postępowania kwalifikacyjnego. informacja o wyniku końcowym naboru będzie umieszczona na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej: www.bip.uglipno.pl oraz na tablicy informacyjnej Urzędu Gminy.

 

8. Dodatkowe informacje:

1)      informacja wynikająca z art. 13 ust. 2 pkt 4b ustawy o pracownikach samorządowych – w miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Urzędzie Gminy Lipno w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych wyniósł poniżej 6 %.

2)      szczegółowe zasady zatrudniania na stanowiskach urzędniczych, w tym kierowniczych stanowiskach urzędniczych oraz kierowników jednostek organizacyjnych Gminy Lipno w oparciu o otwarty i konkurencyjny nabór na wolne stanowiska urzędnicze określone w ustawie z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (Dz. U. z 2024 r. poz. 1135) zawarte zostały w Regulaminie naboru.

3)      kserokopie dokumentów, które składa kandydat powinny być przez niego potwierdzone za zgodność
z oryginałem;

4)      dokumenty składane w oryginale winny być opatrzone własnoręcznym podpisem;

5)      oferty niewykorzystane w naborze i nieodebrane osobiście (w pok. 24) w terminie jednego miesiąca od daty opublikowania informacji o wyniku naboru w Biuletynie Informacji Publicznej zostaną zniszczone.

 

 

 

 

Wójt Gminy Lipno

Andrzej Piotr Szychulski

 

 

Załączniki

Wiadomość powiązana z

Rejestr zmian

Osoba odpowiedzialna za treść dokumentu: Krzysztof Milak
Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 11 września 2025 13:37
Dokument wprowadzony do BIP przez: Rafał Branecki
Ilość wyświetleń: 228
07 października 2025 10:11 (Sylwester Jasiński) - Dodanie załącznika [informacja_o_wyniku_naboru_-_ds._zarzadzania_drogami_gminnymi.docx] do dokumentu. (Dokument opublikowany)
11 września 2025 13:37 (Rafał Branecki) - Dodanie załącznika [3._oswiadczenia_-_wzory..docx] do dokumentu. (Dokument opublikowany)
11 września 2025 13:37 (Rafał Branecki) - Dodanie załącznika [2._kwestionariusz_osobowy_dla_osoby_ubiegajacej_sie_o__zatrudnienie.d oc] do dokumentu. (Dokument opublikowany)