WÓJT GMINY LIPNO
OGŁASZA NABÓR NA WOLNE STANOWISKO URZĘDNICZE
W URZĘDZIE GMINY LIPNO
UL. MICKIEWICZA 29, 87-600 LIPNO
Referat Organizacyjny i Spraw Obywatelskich
(nazwa komórki organizacyjnej)
Stanowisko: Sekretarka – Archiwista
(nazwa stanowiska pracy)
w pełnym wymiarze czasu pracy
liczba kandydatów do wyłonienia: 1 osoba
Wynagrodzenie: 5500-6500 plus dodatek stażowy
1. Wymagania niezbędne (konieczne):
1) obywatelstwo polskie;
2) pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzysta z pełni praw publicznych;
3) nieskazanie prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe;
4) wykształcenie wyższe administracyjne;
5) posiadanie studiów podyplomowych z zakresu archiwistyki lub ukończonego kurs kancelaryjno–archiwalnego minimum pierwszego stopnia;
6) posiada co najmniej dwuletni staż pracy w samorządowych jednostkach organizacyjnych;
7) umiejętność biegłej obsługi urządzeń informatycznych i biurowych;
8) cieszy się nieposzlakowaną opinią;
9) wysoka kultura osobista;
10) stan zdrowia pozwalający na wykonywanie czynności objętych zakresem zadań.
2. Wymagania dodatkowe (pożądane/fakultatywne):
2) preferowane doświadczenie zawodowe na podobnym stanowisku;
3) znajomość przepisów w zakresie ustaw: Kodeksu postępowania administracyjnego, o samorządzie gminnym, pracownikach samorządowych;
4) znajomość systemów kancelaryjnych oraz znajomość przepisów kancelaryjno-archiwalnych i regulacji ogólnie obowiązujących dotyczących postępowania z dokumentacją;
5) bardzo dobra znajomość obsługi komputera: pakietu Microsoft Office, w tym Excel, Word;
6) umiejętność interpretacji i stosowania odpowiednich aktów normatywnych oraz przepisów prawa
z zakresu wykonywanych zadań;
7) wskazane doświadczenie zawodowe przy wykonywaniu podobnych czynności w administracji, w tym na pokrewnych stanowiskach;
8) dokładność, sumienność, komunikatywność, umiejętność pracy w zespole, samodzielność, zdolność analitycznego myślenia, dyspozycyjność.
3. Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:
1) obsługa kancelaryjno – techniczna Wójta;
2) obsługa kancelaryjno – techniczna Rady;
3) prowadzenie obsługi kancelaryjna Urzędu;
4) obsługa posiedzeń Rady Gminy i jej komisji oraz innych zebrań, i spotkań polegająca na dokonywaniu zakupów, przygotowaniu Sali konferencyjnej;
5) koordynacja przyjęć interesantów do Wójta;
6) udzielanie informacji interesantom, kierowanie do właściwych pracowników;
7) przyjmowanie skarg i wniosków mieszkańców oraz prowadzenie rejestru skarg i wniosków;
8) koordynacja i zapewnienie realizacji harmonogramu spotkań, kontaktów i narad Wójta;
9) współpraca z gminnymi jednostkami organizacyjnymi;
10) prowadzenie rejestru ogłoszeń, obwieszczeń dotyczących licytacji nieruchomości;
11) przyjmowanie i prowadzenie rejestru oświadczeń majątkowych;
12) przyjmowanie i prowadzenie rejestru ofert przetargowych;
13) prowadzenie rejestru delegacji służbowych pracowników;
14) prowadzenie rejestru szkoleń pracowników Urzędu Gminy;
15) sporządzanie list obecności oraz nadzór nad nimi;
16) odbiór korespondencji, paczek i czasopism od operatora;
17) prowadzenie rejestru poczty przychodzącej;
18) obsługa poczty elektronicznej oraz prowadzenie rejestru poczty e-mail i faksu;
19) doręczanie korespondencji na odpowiednie stanowiska pracy zgodnie z dekretacją;
20) prowadzenie rejestru korespondencji wychodzącej i doręczenie jej do operatora pocztowego;
21) sporządzanie dziennych oraz miesięcznych sprawozdań z wysyłanej poczty listowej;
22) zamówienia materiałów biurowych dla pracowników Urzędu;
23) wydawanie i prowadzenie rejestru materiałów biurowych dla pracowników Urzędu;
24) prowadzenie kalendarza spotkań, zaplanowanych uroczystości oraz szkoleń Wójta Gminy Lipno;
25) prenumerata czasopism, publikacji, wydawnictw specjalistycznych;
26) obsługa urządzeń biurowych: kserokopiarki, centrali telefonicznej;
27) prowadzenie rejestru dokumentów mylnie skierowanych do Urzędu Gminy;
28) przygotowanie korespondencji dla gońca na teren gminy i miasta Lipna;
29) stała współpraca z komórkami organizacyjnymi w zakresie prawidłowego postępowania z dokumentacją;
30) przyjmowanie materiałów archiwalnych i dokumentacji niearchiwalnej z poszczególnych stanowisk pracy Urzędu;
31) opracowywanie przyjętej dokumentacji, prowadzenie jej ewidencji oraz przechowywanie i zabezpieczanie;
32) udostępnianie materiałów archiwalnych i dokumentacji niearchiwalnej;
33) przekazywanie materiałów archiwalnych do Archiwum Państwowego;
34) inicjowanie brakowania dokumentacji niearchiwalnej, udział w komisyjnym brakowaniu oraz przekazywanie wybrakowanej dokumentacji na makulaturę po uprzednim uzyskaniu zezwolenia właściwego archiwum państwowego;
35) prowadzenie koniecznej sprawozdawczości zgodnej z zakresem obowiązków;
4. Warunki pracy na stanowisku:
1) umowa o pracę na czas określony, z możliwością zawarcia umowy o pracę na czas nieokreślony;
2) miejsce pracy – praca wykonywana będzie w Urzędzie Gminy Lipno, ul. Mickiewicza 29, biuro na I piętrze (obiekt Urzędu nie jest dostosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych poruszających się na wózkach inwalidzkich).
3) wymiar czasu pracy – praca w pełnym wymiarze czasu pracy (40-godzinny tygodniowy wymiar czasu pracy), od poniedziałku do piątku (może wystąpić konieczność nadgodzin);
4) praca w pokoju wieloosobowym;
5) stanowisko pracy – praca ma charakter biurowy, wymaga częstego kontaktu z klientami oraz z różnego rodzaju powiązanymi instytucjami, z wykorzystaniem sprzętu komputerowego powyżej 4 godzin dziennie (praca przy monitorze ekranowym);
6) brak uciążliwych i szkodliwych warunków pracy.
5. Wymagane dokumenty:
1) własnoręcznie podpisany list motywacyjny;
2) własnoręcznie podpisany życiorys;
3) wypełniony i własnoręcznie podpisany kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się
o zatrudnienie wraz z numerem telefonu;
4) kopie świadectw pracy lub oświadczenie w przypadku kontynuacji zatrudnienia potwierdzające wymagany staż pracy;
5) kopia dokumentu potwierdzającego wykształcenie;
6) kserokopie dokumentów, zaświadczeń potwierdzających dodatkowe kwalifikacje (o ukończonych studiach podyplomowych, kursach, szkoleniach, uprawnieniach);
7) własnoręcznie podpisane oświadczenia o:
a) posiadaniu obywatelstwa polskiego;
b) pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystaniu z pełni z praw publicznych;
c) nieposzlakowanej opinii;
d) niekaralności prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe;
e) wyrażeniu zgody na przetwarzanie przez Urząd Gminy Lipno, ul. Mickiewicza 29, 87-600 Lipno danych osobowych, do celów rekrutacji, stosownie do art. 6 ust.1 lit. a Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. (Dz. Urz. UE L 2018.127.2) w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych);
8) kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność, jeżeli kandydat zamierza skorzystać z uprawnienia, o którym mowa w art.13a ust. 2 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (Dz. U. z 2024 r. poz. 1135);
6. Miejsce i termin złożenia dokumentów:
Dokumenty aplikacyjne przyjmowane są wyłącznie w formie pisemnej, należy je składać osobiście w siedzibie Urzędu Gminy Lipno, ul. Mickiewicza 29, pokój nr 17 lub przesłać pocztą (decyduje data wpływu do Urzędu) na adres: Urząd Gminy Lipno, ul. Mickiewicza 29, 87-600 Lipno. Oferty zapakowane w zaklejonej kopercie powinny zostać opatrzone dopiskiem: „Dotyczy naboru na stanowisko Sekretarka – Archiwista” i dostarczone w terminie do dnia 30 września 2025 roku, do godz. 16:15. Aplikacje, które wpłyną do urzędu po wyżej określonym terminie lub niekompletne nie będą rozpatrywane.
7. Etapy naboru.
I etap – wstępna selekcja kandydatów – weryfikacja spełnienia przez kandydatki/kandydatów wymagań formalnych dokonana zostanie na podstawie dokumentów wymienionych w części „wymagane dokumenty”. W związku z tym podkreślamy, że kompletne aplikacje to takie, które zawierają wszystkie wymagane dokumenty i własnoręcznie podpisane oświadczenia. Dokumenty aplikacyjne, które zostaną złożone w innej formie niż zamknięta koperta albo wpłyną po wyżej określonym terminie nie będą rozpatrywane.
W przypadku przesłania dokumentów pocztą decyduje data wpływu do urzędu.
II etap – selekcja końcowa kandydatów: test i rozmowa kwalifikacyjna. Przy czym, dopuszcza się możliwość odstąpienia od przeprowadzania testu wiedzy w przypadku małej liczby kandydatów.
Kandydaci, którzy przejdą I etap zostaną powiadomieni telefonicznie o terminie dalszego postępowania kwalifikacyjnego. informacja o wyniku końcowym naboru będzie umieszczona na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej: www.bip.uglipno.pl oraz na tablicy informacyjnej Urzędu Gminy.
8. Dodatkowe informacje:
1) informacja wynikająca z art. 13 ust. 2 pkt 4b ustawy o pracownikach samorządowych – w miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Urzędzie Gminy Lipno w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych wyniósł poniżej 6 %.
2) szczegółowe zasady zatrudniania na stanowiskach urzędniczych, w tym kierowniczych stanowiskach urzędniczych oraz kierowników jednostek organizacyjnych Gminy Lipno w oparciu o otwarty i konkurencyjny nabór na wolne stanowiska urzędnicze określone w ustawie z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (Dz. U. z 2024 r. poz. 1135) zawarte zostały w Regulaminie naboru.
3) kserokopie dokumentów, które składa kandydat powinny być przez niego potwierdzone za zgodność
z oryginałem;
4) dokumenty składane w oryginale winny być opatrzone własnoręcznym podpisem;
5) oferty niewykorzystane w naborze i nieodebrane osobiście (w pok. 24) w terminie jednego miesiąca od daty opublikowania informacji o wyniku naboru w Biuletynie Informacji Publicznej zostaną zniszczone.
Wójt Gminy Lipno
Andrzej Piotr Szychulski
Realizacja: IDcom.pl
Wszelkie prawa zastrzeżone © 2025 Gmina Lipno