Ogłoszenia o naborze

Stanowisko ds. obywatelskich i dowodów osobistych

WÓJT GMINY LIPNO

OGŁASZA NABÓR NA WOLNE STANOWISKO URZĘDNICZE

W URZĘDZIE GMINY LIPNO

UL. MICKIEWICZA 29, 87-600 LIPNO

  

Referat Organizacyjny i Spraw Obywatelskich

(nazwa komórki organizacyjnej)

 

Stanowisko ds. obywatelskich i dowodów osobistych
(nazwa stanowiska pracy)

 

w pełnym wymiarze czasu pracy
liczba kandydatów do wyłonienia: 1 osoba
 

Wynagrodzenie: 5500-6500 plus dodatek stażowy

1.       Wymagania niezbędne (konieczne):

1)      obywatelstwo polskie;

2)      pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzysta z pełni praw publicznych;

3)      nieskazanie prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe;

4)      wykształcenie wyższe administracyjne;

5)      posiada co najmniej trzyletni staż pracy w samorządowych jednostkach organizacyjnych;

6)      umiejętność biegłej obsługi urządzeń informatycznych i biurowych;

7)      cieszy się nieposzlakowaną opinią;

8)      wysoka kultura osobista;

9)      stan zdrowia pozwalający na wykonywanie czynności objętych zakresem zadań.

 

2. Wymagania dodatkowe (pożądane/fakultatywne):

2)      preferowane doświadczenie zawodowe na podobnym stanowisku;

3)      znajomość przepisów w zakresie ustaw: o samorządzie gminnym, pracownikach samorządowych, Kodeksu postępowania administracyjnego, ewidencji ludności, dowodów osobistych, Kodeksu wyborczego, funduszu sołeckiego;

4)      wskazane doświadczenie zawodowe przy wykonywaniu podobnych czynności w administracji, w tym na pokrewnych stanowiskach;

5)      bardzo dobra znajomość obsługi komputera: pakietu Microsoft Office, w tym Excel, Word;

6)      umiejętność interpretacji i stosowania odpowiednich aktów normatywnych oraz przepisów prawa
z zakresu wykonywanych zadań;

7)      dokładność, sumienność, komunikatywność, umiejętność pracy w zespole, samodzielność, zdolność analitycznego myślenia, dyspozycyjność.

 

3.       Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:

1)      przyjmowanie wniosków o wydanie dowodów osobistych i przekazywanie danych do Rejestru Dowodów Osobistych;

2)      wydawanie dowodów osobistych i dokumentów z kodem PUK;

3)      wykonywanie czynności związanych z ustalaniem kodów przez posiadacza dowodu osobistego dla certyfikatu identyfikacji i uwierzytelnienia oraz certyfikatu podpisu osobistego;

4)      przyjmowanie zgłoszeń zawieszenia lub cofnięcia certyfikatów zamieszczonych w warstwie elektronicznej, dokonywanie rejestracji tych czynności w Rejestrze Dowodów Osobistych oraz wydawanie zaświadczeń z tym związanych;

5)      przyjmowanie zgłoszeń utraty, uszkodzenia, nieuprawnionego wykorzystania danych osobowych i zwrotu dowodu osobistego;

6)      wydawanie zaświadczeń o utracie dokumentu stwierdzającego tożsamość, postępowanie w przypadku odnalezienia dokumentów;

7)      unieważnianie dowodów osobistych;

8)      wprowadzanie wniosków do rejestru Danych Kontaktowych i udostępnianie danych z Rejestru Danych Kontaktowych;

9)      opracowywanie projektów decyzji w sprawach dowodów osobistych;

10)   udostępnianie danych z Rejestru Dowodów Osobistych;

11)   prowadzenie dokumentacji związanej z dowodami osobistymi, ewidencji wydanych dowodów osobistych, rejestrów oraz dokumentacji rozliczeniowej;

12)   sporządzanie sprawozdań, analiz i informacji w zakresie prowadzonych spraw;

13)   przeprowadzanie archiwizacji dowodów osobistych;

14)   wykonywanie zadań związanych z przygotowaniem wyborów do jednostek pomocniczych Gminy;

15)   obsługa wyborów Sołtysów i Rad Sołeckich;

16)   obsługa kancelaryjno – biurowa zebrań wiejskich w trakcie trwania kadencji sołtysów i Rad Sołeckich;

17)   przygotowywanie stosownych materiałów na zebrania wiejskie;

18)   nadzór merytoryczny i kontrola nad wykonywanymi zadaniami w zakresie funduszu sołeckiego;

19)   przyjmowanie wniosków od sołectw, weryfikacja ich poprawności i zgodności z przepisami;

20)   sporządzanie sprawozdań z realizacji funduszu sołeckiego;

21)   opracowanie i koordynacja harmonogramu zebrań wiejskich;

22)   rezerwacja świetlic i uzgadnianie terminów zebrań z sołtysami;

23)   udział w zebraniach sołeckich oraz przygotowanie niezbędnych materiałów merytorycznych z zakresu funduszu sołeckiego;

24)   przygotowywanie niezbędnych dokumentów, takich jak wnioski, protokoły, okólniki;

25)   opracowywanie informacji o zrealizowanych przedsięwzięciach oraz gromadzenie materiałów o charakterze promocyjnym gminy mieszczących się w zakresie wykonywanych obowiązków;

26)   opracowywanie odpowiedzi na wnioski o udostępnienie informacji publicznej dotyczące zadań mieszczących się w zakresie wykonywanych obowiązków;

27)   współdziałanie ze Skarbnikiem przy opracowywaniu materiałów niezbędnych do przygotowania projektu budżetu Gminy;

28)   przygotowywanie wniosków o zmianę przeznaczenia funduszu sołeckiego,

29)   przygotowywanie sprawozdań, ocen, analiz i bieżących informacji o realizacji zadań oraz wniosków do budżetu w trakcie jego realizacji;

30)   weryfikacja dokumentów finansowych pod względem merytorycznym i rachunkowym w ramach wykonywanych zadań;

31)   współdziałanie z sołtysami i radami jednostek pomocniczych Gminy;

32)   kompletowanie, przechowywanie oraz archiwizowanie akt;

33)   opracowywanie potrzebnych dokumentów, projektów zarządzeń, uchwał i aktów prawa miejscowego mieszczących się w zakresie obowiązków oraz stała ich weryfikacja;

34)   prowadzenie teczek rzeczowych wynikających z zakresu obowiązków zgodnie z instrukcją kancelaryjną i jednolitym rzeczowym wykazem akt oraz zasadami dotyczącymi wewnętrznego obiegu dokumentów;

35)   postępowanie zgodne z prawem i kompetencjami, zapewniające sprawną obsługę interesantów; 

36)   wykonywanie innych czynności i zadań przewidzianych przepisami prawa lub wynikających  
z poleceń lub upoważnień Wójta
;

37)   osoba zatrudniona na powyższym stanowisku w ramach zastępstwa będzie realizowała zadania polegające na prowadzenie ewidencji ludności, w tym spraw związanych z zameldowaniem, wymeldowaniem oraz nadawaniem numeru PESEL, a także prowadzeniu spraw związanych z organizacją wyborów do wszystkich szczebli administracji publicznej.

 

4. Warunki pracy na stanowisku:

1)      umowa o pracę na czas określony, z możliwością zawarcia umowy o pracę na czas nieokreślony;

2)      miejsce pracy – praca wykonywana będzie w Urzędzie Gminy Lipno, ul. Mickiewicza 29, biuro na wysokim parterze (obiekt Urzędu nie jest dostosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych poruszających się na wózkach inwalidzkich).

3)      wymiar czasu pracy – praca w pełnym wymiarze czasu pracy (40-godzinny tygodniowy wymiar czasu pracy), od poniedziałku do piątku (może wystąpić konieczność nadgodzin);

4)      praca w pokoju wieloosobowym;

5)      stanowisko pracy – praca ma charakter biurowy, wymaga częstego kontaktu z klientami oraz z różnego rodzaju powiązanymi instytucjami, z wykorzystaniem sprzętu komputerowego powyżej 4 godzin dziennie (praca przy monitorze ekranowym);

6)      brak uciążliwych i szkodliwych warunków pracy.

 

5. Wymagane dokumenty:

1)       własnoręcznie podpisany list motywacyjny;

2)       własnoręcznie podpisany życiorys;

3)       wypełniony i własnoręcznie podpisany kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się
o zatrudnienie wraz z numerem telefonu;

4)       kopie świadectw pracy lub oświadczenie w przypadku kontynuacji zatrudnienia potwierdzające wymagany staż pracy;

5)       kopia dokumentu potwierdzającego wykształcenie;

6)       kserokopie dokumentów, zaświadczeń potwierdzających dodatkowe kwalifikacje (o ukończonych studiach podyplomowych, kursach, szkoleniach, uprawnieniach);

7)       własnoręcznie podpisane oświadczenia o:

a)       posiadaniu obywatelstwa polskiego;

b)      pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystaniu z pełni z praw publicznych;

c)       nieposzlakowanej opinii;

d)      niekaralności prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe;

e)      wyrażeniu zgody na przetwarzanie przez Urząd Gminy Lipno, ul. Mickiewicza 29, 87-600 Lipno danych osobowych, do celów rekrutacji, stosownie do art. 6 ust.1 lit. a Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. (Dz. Urz. UE L 2018.127.2) w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych);

8)       kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność, jeżeli kandydat zamierza skorzystać z uprawnienia, o którym mowa w art.13a ust. 2 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (Dz. U. z 2024 r. poz. 1135);

 

6. Miejsce i termin złożenia dokumentów:

Dokumenty aplikacyjne przyjmowane są wyłącznie w formie pisemnej, należy je składać osobiście w siedzibie Urzędu Gminy Lipno, ul. Mickiewicza 29, pokój nr 17 lub przesłać pocztą (decyduje data wpływu do Urzędu) na adres: Urząd Gminy Lipno, ul. Mickiewicza 29, 87-600 Lipno. Oferty zapakowane w zaklejonej kopercie powinny zostać opatrzone dopiskiem: „Dotyczy naboru na stanowisko ds. obywatelskich i dowodów osobistych i dostarczone w terminie do dnia 30 września 2025 roku, do godz. 16:15. Aplikacje, które wpłyną do urzędu po wyżej określonym terminie lub niekompletne nie będą rozpatrywane.

 

7.       Etapy naboru.

I etap – wstępna selekcja kandydatów – weryfikacja spełnienia przez kandydatki/kandydatów wymagań formalnych dokonana zostanie na podstawie dokumentów wymienionych w części „wymagane dokumenty”. W związku z tym podkreślamy, że kompletne aplikacje to takie, które zawierają wszystkie wymagane dokumenty i własnoręcznie podpisane oświadczenia. Dokumenty aplikacyjne, które zostaną złożone w innej formie niż zamknięta koperta albo wpłyną po wyżej określonym terminie nie będą rozpatrywane.
W przypadku przesłania dokumentów pocztą decyduje data wpływu do urzędu. 

II etap – selekcja końcowa kandydatów: test i rozmowa kwalifikacyjna. Przy czym, dopuszcza się możliwość odstąpienia od przeprowadzania testu wiedzy w przypadku małej liczby kandydatów.

Kandydaci, którzy przejdą I etap zostaną powiadomieni telefonicznie o terminie dalszego postępowania kwalifikacyjnego. informacja o wyniku końcowym naboru będzie umieszczona na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej: www.bip.uglipno.pl oraz na tablicy informacyjnej Urzędu Gminy.

 

8. Dodatkowe informacje:

1)      informacja wynikająca z art. 13 ust. 2 pkt 4b ustawy o pracownikach samorządowych – w miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Urzędzie Gminy Lipno w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych wyniósł poniżej 6 %.

2)      szczegółowe zasady zatrudniania na stanowiskach urzędniczych, w tym kierowniczych stanowiskach urzędniczych oraz kierowników jednostek organizacyjnych Gminy Lipno w oparciu o otwarty i konkurencyjny nabór na wolne stanowiska urzędnicze określone w ustawie z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (Dz. U. z 2024 r. poz. 1135) zawarte zostały w Regulaminie naboru.

3)      kserokopie dokumentów, które składa kandydat powinny być przez niego potwierdzone za zgodność
z oryginałem;

4)      dokumenty składane w oryginale winny być opatrzone własnoręcznym podpisem;

5)      oferty niewykorzystane w naborze i nieodebrane osobiście (w pok. 24) w terminie jednego miesiąca od daty opublikowania informacji o wyniku naboru w Biuletynie Informacji Publicznej zostaną zniszczone.

  

Wójt Gminy Lipno

Andrzej Piotr Szychulski

Załączniki

Wiadomość powiązana z

Rejestr zmian

Dokument wytworzony przez: REFERAT ORGANIZACYJNY I SPRAW OBYWATELSKICH
Osoba odpowiedzialna za treść dokumentu: Krzysztof Milak
Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 17 września 2025 12:35
Dokument wprowadzony do BIP przez: Sylwester Jasiński
Ilość wyświetleń: 298
08 października 2025 08:40 (Rafał Branecki) - Dodanie załącznika [informacja_o_wyniku_naboru-_dowody_osobiste.doc] do dokumentu. (Dokument opublikowany)
17 września 2025 12:35 (Sylwester Jasiński) - Dodanie załącznika [3._oswiadczenia_-_wzory..docx] do dokumentu. (Dokument opublikowany)
17 września 2025 12:35 (Sylwester Jasiński) - Dodanie załącznika [2._kwestionariusz_osobowy_dla_osoby_ubiegajacej_sie_o__zatrudnienie.d oc] do dokumentu. (Dokument opublikowany)