WÓJT GMINY LIPNO
OGŁASZA NABÓR NA WOLNE STANOWISKO URZĘDNICZE
W URZĘDZIE GMINY LIPNO
UL. MICKIEWICZA 29, 87-600 LIPNO
Referat Organizacyjny i Spraw Obywatelskich
(nazwa komórki organizacyjnej)
Stanowisko ds. obywatelskich i dowodów osobistych
(nazwa stanowiska pracy)
w pełnym wymiarze czasu pracy
liczba kandydatów do wyłonienia: 1 osoba
Wynagrodzenie: 5500-6500 plus dodatek stażowy
1. Wymagania niezbędne (konieczne):
1) obywatelstwo polskie;
2) pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzysta z pełni praw publicznych;
3) nieskazanie prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe;
4) wykształcenie wyższe administracyjne;
5) posiada co najmniej trzyletni staż pracy w samorządowych jednostkach organizacyjnych;
6) umiejętność biegłej obsługi urządzeń informatycznych i biurowych;
7) cieszy się nieposzlakowaną opinią;
8) wysoka kultura osobista;
9) stan zdrowia pozwalający na wykonywanie czynności objętych zakresem zadań.
2. Wymagania dodatkowe (pożądane/fakultatywne):
2) preferowane doświadczenie zawodowe na podobnym stanowisku;
3) znajomość przepisów w zakresie ustaw: o samorządzie gminnym, pracownikach samorządowych, Kodeksu postępowania administracyjnego, ewidencji ludności, dowodów osobistych, Kodeksu wyborczego, funduszu sołeckiego;
4) wskazane doświadczenie zawodowe przy wykonywaniu podobnych czynności w administracji, w tym na pokrewnych stanowiskach;
5) bardzo dobra znajomość obsługi komputera: pakietu Microsoft Office, w tym Excel, Word;
6) umiejętność interpretacji i stosowania odpowiednich aktów normatywnych oraz przepisów prawa
z zakresu wykonywanych zadań;
7) dokładność, sumienność, komunikatywność, umiejętność pracy w zespole, samodzielność, zdolność analitycznego myślenia, dyspozycyjność.
3. Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:
1) przyjmowanie wniosków o wydanie dowodów osobistych i przekazywanie danych do Rejestru Dowodów Osobistych;
2) wydawanie dowodów osobistych i dokumentów z kodem PUK;
3) wykonywanie czynności związanych z ustalaniem kodów przez posiadacza dowodu osobistego dla certyfikatu identyfikacji i uwierzytelnienia oraz certyfikatu podpisu osobistego;
4) przyjmowanie zgłoszeń zawieszenia lub cofnięcia certyfikatów zamieszczonych w warstwie elektronicznej, dokonywanie rejestracji tych czynności w Rejestrze Dowodów Osobistych oraz wydawanie zaświadczeń z tym związanych;
5) przyjmowanie zgłoszeń utraty, uszkodzenia, nieuprawnionego wykorzystania danych osobowych i zwrotu dowodu osobistego;
6) wydawanie zaświadczeń o utracie dokumentu stwierdzającego tożsamość, postępowanie w przypadku odnalezienia dokumentów;
7) unieważnianie dowodów osobistych;
8) wprowadzanie wniosków do rejestru Danych Kontaktowych i udostępnianie danych z Rejestru Danych Kontaktowych;
9) opracowywanie projektów decyzji w sprawach dowodów osobistych;
10) udostępnianie danych z Rejestru Dowodów Osobistych;
11) prowadzenie dokumentacji związanej z dowodami osobistymi, ewidencji wydanych dowodów osobistych, rejestrów oraz dokumentacji rozliczeniowej;
12) sporządzanie sprawozdań, analiz i informacji w zakresie prowadzonych spraw;
13) przeprowadzanie archiwizacji dowodów osobistych;
14) wykonywanie zadań związanych z przygotowaniem wyborów do jednostek pomocniczych Gminy;
15) obsługa wyborów Sołtysów i Rad Sołeckich;
16) obsługa kancelaryjno – biurowa zebrań wiejskich w trakcie trwania kadencji sołtysów i Rad Sołeckich;
17) przygotowywanie stosownych materiałów na zebrania wiejskie;
18) nadzór merytoryczny i kontrola nad wykonywanymi zadaniami w zakresie funduszu sołeckiego;
19) przyjmowanie wniosków od sołectw, weryfikacja ich poprawności i zgodności z przepisami;
20) sporządzanie sprawozdań z realizacji funduszu sołeckiego;
21) opracowanie i koordynacja harmonogramu zebrań wiejskich;
22) rezerwacja świetlic i uzgadnianie terminów zebrań z sołtysami;
23) udział w zebraniach sołeckich oraz przygotowanie niezbędnych materiałów merytorycznych z zakresu funduszu sołeckiego;
24) przygotowywanie niezbędnych dokumentów, takich jak wnioski, protokoły, okólniki;
25) opracowywanie informacji o zrealizowanych przedsięwzięciach oraz gromadzenie materiałów o charakterze promocyjnym gminy mieszczących się w zakresie wykonywanych obowiązków;
26) opracowywanie odpowiedzi na wnioski o udostępnienie informacji publicznej dotyczące zadań mieszczących się w zakresie wykonywanych obowiązków;
27) współdziałanie ze Skarbnikiem przy opracowywaniu materiałów niezbędnych do przygotowania projektu budżetu Gminy;
28) przygotowywanie wniosków o zmianę przeznaczenia funduszu sołeckiego,
29) przygotowywanie sprawozdań, ocen, analiz i bieżących informacji o realizacji zadań oraz wniosków do budżetu w trakcie jego realizacji;
30) weryfikacja dokumentów finansowych pod względem merytorycznym i rachunkowym w ramach wykonywanych zadań;
31) współdziałanie z sołtysami i radami jednostek pomocniczych Gminy;
32) kompletowanie, przechowywanie oraz archiwizowanie akt;
33) opracowywanie potrzebnych dokumentów, projektów zarządzeń, uchwał i aktów prawa miejscowego mieszczących się w zakresie obowiązków oraz stała ich weryfikacja;
34) prowadzenie teczek rzeczowych wynikających z zakresu obowiązków zgodnie z instrukcją kancelaryjną i jednolitym rzeczowym wykazem akt oraz zasadami dotyczącymi wewnętrznego obiegu dokumentów;
35) postępowanie zgodne z prawem i kompetencjami, zapewniające sprawną obsługę interesantów;
36) wykonywanie innych czynności i zadań przewidzianych przepisami prawa lub wynikających
z poleceń lub upoważnień Wójta;
37) osoba zatrudniona na powyższym stanowisku w ramach zastępstwa będzie realizowała zadania polegające na prowadzenie ewidencji ludności, w tym spraw związanych z zameldowaniem, wymeldowaniem oraz nadawaniem numeru PESEL, a także prowadzeniu spraw związanych z organizacją wyborów do wszystkich szczebli administracji publicznej.
4. Warunki pracy na stanowisku:
1) umowa o pracę na czas określony, z możliwością zawarcia umowy o pracę na czas nieokreślony;
2) miejsce pracy – praca wykonywana będzie w Urzędzie Gminy Lipno, ul. Mickiewicza 29, biuro na wysokim parterze (obiekt Urzędu nie jest dostosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych poruszających się na wózkach inwalidzkich).
3) wymiar czasu pracy – praca w pełnym wymiarze czasu pracy (40-godzinny tygodniowy wymiar czasu pracy), od poniedziałku do piątku (może wystąpić konieczność nadgodzin);
4) praca w pokoju wieloosobowym;
5) stanowisko pracy – praca ma charakter biurowy, wymaga częstego kontaktu z klientami oraz z różnego rodzaju powiązanymi instytucjami, z wykorzystaniem sprzętu komputerowego powyżej 4 godzin dziennie (praca przy monitorze ekranowym);
6) brak uciążliwych i szkodliwych warunków pracy.
5. Wymagane dokumenty:
1) własnoręcznie podpisany list motywacyjny;
2) własnoręcznie podpisany życiorys;
3) wypełniony i własnoręcznie podpisany kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się
o zatrudnienie wraz z numerem telefonu;
4) kopie świadectw pracy lub oświadczenie w przypadku kontynuacji zatrudnienia potwierdzające wymagany staż pracy;
5) kopia dokumentu potwierdzającego wykształcenie;
6) kserokopie dokumentów, zaświadczeń potwierdzających dodatkowe kwalifikacje (o ukończonych studiach podyplomowych, kursach, szkoleniach, uprawnieniach);
7) własnoręcznie podpisane oświadczenia o:
a) posiadaniu obywatelstwa polskiego;
b) pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystaniu z pełni z praw publicznych;
c) nieposzlakowanej opinii;
d) niekaralności prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe;
e) wyrażeniu zgody na przetwarzanie przez Urząd Gminy Lipno, ul. Mickiewicza 29, 87-600 Lipno danych osobowych, do celów rekrutacji, stosownie do art. 6 ust.1 lit. a Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. (Dz. Urz. UE L 2018.127.2) w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych);
8) kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność, jeżeli kandydat zamierza skorzystać z uprawnienia, o którym mowa w art.13a ust. 2 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (Dz. U. z 2024 r. poz. 1135);
6. Miejsce i termin złożenia dokumentów:
Dokumenty aplikacyjne przyjmowane są wyłącznie w formie pisemnej, należy je składać osobiście w siedzibie Urzędu Gminy Lipno, ul. Mickiewicza 29, pokój nr 17 lub przesłać pocztą (decyduje data wpływu do Urzędu) na adres: Urząd Gminy Lipno, ul. Mickiewicza 29, 87-600 Lipno. Oferty zapakowane w zaklejonej kopercie powinny zostać opatrzone dopiskiem: „Dotyczy naboru na stanowisko ds. obywatelskich i dowodów osobistych” i dostarczone w terminie do dnia 30 września 2025 roku, do godz. 16:15. Aplikacje, które wpłyną do urzędu po wyżej określonym terminie lub niekompletne nie będą rozpatrywane.
7. Etapy naboru.
I etap – wstępna selekcja kandydatów – weryfikacja spełnienia przez kandydatki/kandydatów wymagań formalnych dokonana zostanie na podstawie dokumentów wymienionych w części „wymagane dokumenty”. W związku z tym podkreślamy, że kompletne aplikacje to takie, które zawierają wszystkie wymagane dokumenty i własnoręcznie podpisane oświadczenia. Dokumenty aplikacyjne, które zostaną złożone w innej formie niż zamknięta koperta albo wpłyną po wyżej określonym terminie nie będą rozpatrywane.
W przypadku przesłania dokumentów pocztą decyduje data wpływu do urzędu.
II etap – selekcja końcowa kandydatów: test i rozmowa kwalifikacyjna. Przy czym, dopuszcza się możliwość odstąpienia od przeprowadzania testu wiedzy w przypadku małej liczby kandydatów.
Kandydaci, którzy przejdą I etap zostaną powiadomieni telefonicznie o terminie dalszego postępowania kwalifikacyjnego. informacja o wyniku końcowym naboru będzie umieszczona na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej: www.bip.uglipno.pl oraz na tablicy informacyjnej Urzędu Gminy.
8. Dodatkowe informacje:
1) informacja wynikająca z art. 13 ust. 2 pkt 4b ustawy o pracownikach samorządowych – w miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Urzędzie Gminy Lipno w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych wyniósł poniżej 6 %.
2) szczegółowe zasady zatrudniania na stanowiskach urzędniczych, w tym kierowniczych stanowiskach urzędniczych oraz kierowników jednostek organizacyjnych Gminy Lipno w oparciu o otwarty i konkurencyjny nabór na wolne stanowiska urzędnicze określone w ustawie z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (Dz. U. z 2024 r. poz. 1135) zawarte zostały w Regulaminie naboru.
3) kserokopie dokumentów, które składa kandydat powinny być przez niego potwierdzone za zgodność
z oryginałem;
4) dokumenty składane w oryginale winny być opatrzone własnoręcznym podpisem;
5) oferty niewykorzystane w naborze i nieodebrane osobiście (w pok. 24) w terminie jednego miesiąca od daty opublikowania informacji o wyniku naboru w Biuletynie Informacji Publicznej zostaną zniszczone.
Wójt Gminy Lipno
Andrzej Piotr Szychulski
Realizacja: IDcom.pl
Wszelkie prawa zastrzeżone © 2025 Gmina Lipno